7 nagyszerű tipp, amelyek segítenek szembeszállni a stresszel a hétköznapokban

A hétköznapokban számtalan nehézség keseríti az életünket, ám ezekkel az ingyenes, egyszerű módszerekkel bármikor tehetünk érte, hogy jobb kedvre derüljünk.
7 nagyszerű tipp, amelyek segítenek szembeszállni a stresszel a hétköznapokban

Próbáljuk ki a jógalégzést!

Érdemes elsajátítanunk a pranayama légzéstechnikát, amely megnyugtat, megállítja a pörgő gondolatokat és segít elaludni. 4 másodpercen keresztül lélegezzünk be, majd 7 másodpercig tartsuk benn a levegőt, és 8 másodpercen át, a szánkon keresztül fújjuk ki. Ismételjük háromszor a gyakorlatot!

Nasik helyett együnk banánt!

A banán kálium -és magnéziumtartalma miatt nyugtatja az idegeinket, ráadásul kiváló anti-stressz italt is turmixolhatunk belőle magunknak.

Használjunk stresszcsökkentő összetevőket a konyhában!

A leghatékonyabbak közé tartozik a gyömbér, a kurkuma és a nyers kakaó.

Szunyókáljunk napközben!

Egy 15-20 perces szundi feltölt és felfrissít, utána élénkebben folytathatjuk a napunkat. Ha tehetjük, ne vonjuk meg magunktól ezt a luxust! Délután 3 után azonban kerüljük az ágyat, mert ha elszenderedünk, az már az éjszakai alvásunk rovására mehet.

Nyomogassuk a fülcimpánkat!

Körülbelül 1 percen keresztül masszírozzuk a fülcimpánkat az ujjunkkal, hogy így utat engedjünk az energia áramlásának, és feloldjuk a blokkokat.

Dúdoljunk!

Ha megtehetjük, dúdoljuk a kedvenc dalunkat, de ha erre is van lehetőségünk, bátran énekeljük hangosan. Az éneklés olyan rezgéseket bocsát útra a testben, amelyek szabályozzák a szívfrekvenciát, csökkentik a stresszhormonokat és endorfin termelésére ösztönöznek.

Ölelgessünk valakit, vagy saját magunkat!

Nincs is jobb stresszgyilkos, mint egy meghitt ölelés a szerelmünk vagy a legjobb barátunk karjaiban, de a háziállatok is teljesen megfelelőek erre a célra. Az ölelés emeli a kötődés kialakulásáért felelős oxitocin szintjét. Ha épp nincs kit ölelgetnünk, bátran öleljük át saját magunkat! Ez is hasonló hatást vált ki, és segít az önszeretet elérésében is.

Galambos Dániel

Kapcsolódó cikkek

Jutalmazd meg magad!

Jutalmazd meg magad!

Kutatások bizonyítják, hogy hosszútávon is rendkívül fontosak azok a pillanatok, amelyekkel megjutalmazzuk magunkat egy-egy eredmény után.

Így tesz tönkre a digitális stressz az irodában

Így tesz tönkre a digitális stressz az irodában

Önt is kikészítik a megválaszolatlan e-mailek?

7 nyomós érv, amiért megéri e-autóba fektetni

7 nyomós érv, amiért megéri e-autóba fektetni

Az e-autósok imidzse is kifogástalan a társadalom szemében.