Robotmunkára vált a német Adidas Speedfactory
Az új gyártási mód minden eddiginél jobban fókuszál a helyi lakosok igényeire: az Adidas olyan tornacipőket állít elő, amelyek kifejezetten az adott városban élők futási szokásaihoz alkalmazkodnak.
A Speedfactories az Adidas globális stratégiájának része, amelynek célja a gyártási és elosztási műveletek decentralizálása az ellátási lánc visszatérő hiányosságai közepette.
Más sportruházati márkákhoz hasonlóan az Adidas az olcsó ázsiai munkaerőre támaszkodott, hogy alacsonyan tartsa a gyártási költségeket. Az elmúlt három évben megnyílt Speedfactories azonban az offshore munkaerőt szárazföldi robotgyártással váltja fel a költségek csökkentése érdekében.
Ez csökkenteni a kész termékek karbonlábnyomát, lerövidítve az utat, ami által eljuthatnak a nyugati fogyasztókhoz.
A következő hasonló üzem Amerikában, Atlantában épül majd.
Galambos Dániel